pondělí - pátek | 6:00 – 16:00 hodin |
Cílem je všeobecný rozvoj znalostí a dovedností uživatele, které lze využít a uplatnit v běžném životě. Tyto znalosti a schopnosti mají uživateli napomoci:
Rozvoj komunikace se zaměřením nasdělování svých potřeb a jejich následné uspokojení. Etiketa, pravidla slušného chování. Komunikace v běžném životě (obchody, úřady, lékař, policie apod.). Rozvoj všeobecných znalostí.Rozvoj sebeobsluhy a vedení k samostatnosti.
Psaní na PC, práce s textem, orientace na internetu, používání e-mailu, přehrávání videa, hudby, rádia, prohlížení fotografií, vyhledávání informací (akce, zprávy, služby, jízdní řády atd.), bezpečnému užívání internetu a prevence proti zneužívání
Slouží k nácviku všech činností běžně vykonávaných v domácnosti a to včetně přípravy jídla a nápojů - součástí bzyt je i cvičná kuchyně. Uživatel by se zde měl naučit starat o domácnost, např. uklízet, telefonovat, postarat se o návštěvu, ovládat elektrické spotřebiče včetně TV a DVD přehrávače, ale také relaxovat.
Uživatelé tak mají možnost sepřipravit se (dle jeho schopností a možností) na eventuální samostatné (např.„chráněné“) bydlení.
Nauka o přírodě a přírodních zákonitostech. Poznávání rostlin a dřevin a výroba herbáře. Naše i světová fauna. Chování zvířat vevolné přírodě. Přírodní zajímavosti. Energie- šetření, alternativní zdroje. Hospodaření s odpady – třídění odpadů. Ochrana přírody a ekologie, rozvoj všeobecných znalostí, orientace v odborné literatuře.
Učení se textů písní, hry na hudební nástroje, zpívání. Příprava na různá hudební vystoupení. Poslech relaxační hudby a relaxace. Prácena PC – náslech písní, přehrávání videoklipů.
Poznávání strojů a nářadí a způsobu jejich používání. Prevence poranění, zásady bezpečné práce s nářadím. Výroba dřevěných hraček, rámečků apod.. Práce s papírem (kartonem) – stříhání, řezání. Demontáže nefunkčních zařízení. Drobné opravy. Rozvoj jemné motoriky, zručnosti, pozornosti a logického myšlení.
Vystřihování, lepení, trhání, šití, práce s tavnou pistolí, malování. Tvorba koláží, ubrousková technika, malování na sklo, textil a hedvábí. Navlékání korálků, výroba tématických ozdob. Rozvoj jemné motoriky, fantazie, poznávání barev.
Práce s hrnčířským kruhem. Výroba dárkových předmětů, aromalamp, zvonkoher apod.. Tématicky zaměřená výroba (Vánoce, Velikonoce, roční období…). Podpora vlastního stylu a uměleckého záměru uživatele. Posilování dovednosti úklidu pracovního místa. Modelování, vykrajování,lisování, válení….Glazování – výběr barvy podle vlastního přání = možnostvolby. Rozvoj jemné motoriky, fantazie, kreativního myšlení.
Činnosti jsou realizovány dle individuálního rozvrhu.