pondělí - pátek | 6,00-8,00 hodin | 12,10-16,00 hodin |
pondělí - pátek | 6,00-16,00 hodin | |
Prostory DS (budova č.2):
Cílem je všeobecný rozvoj znalostí a dovedností uživatele, které lze využít a uplatnit vběžném životě. Tyto znalosti a schopnosti mají uživateli napomoci.
Rozvoj komunikace se zaměřením na sdělování svých potřeb a jejich následné uspokojení. Etiketa, pravidla slušného chování. Komunikace v běžném životě (obchody, úřady, lékař, policie apod.). Rozvoj všeobecných znalostí. Rozvoj sebe-obsluhy a vedení k samostatnosti. Hygienické návyky.
Vystřihování, lepení, trhání, šití, práce s tavnou pistolí, malování. Tvorba koláží, ubrousková technika, malování na sklo, textil a hedvábí. Navlékání korálků, výroba tématických ozdob. Rozvoj jemné motoriky, fantazie, poznávání barev.
Většinou po obědě, dle potřeby uživatel. Odpočinek, poslech hudby, čtení pohádek apod.
Učení se textů písní, hry na hudební nástroje, zpívání. Příprava na různá hudební vystoupení. Poslech relaxační hudby a relaxace. Práce na PC – náslech písní, přehrávání videoklipů.
Poznávání strojů a nářadí a způsobu jejich používání. Prevence poranění, zásady bezpečné práce s nářadím. Výroba dřevěných hraček, rámečků apod.. Práce s papírem (kartonem) – stříhání, řezání. Demontážene funkčních zařízení. Drobné opravy. Rozvoj jemné motoriky, zručnosti, pozornosti a logického myšlení.
Práce s hrnčířským kruhem. Výroba dárkových předmětů, aromalamp, zvonkoher apod.. Tématicky zaměřená výroba (Vánoce, Velikonoce, roční období…). Podpora vlastního stylu a uměleckého záměru uživatele. Posilování dovednosti úklidu pracovního místa. Modelování, vykrajování, lisování, válení….Glazování – výběr barvy podle vlastního přání = možnost volby. Rozvoj jemné motoriky, fantazie, kreativního myšlení.
Rozvoj komunikace se zaměřením na sdělování svých potřeb a jejich následné uspokojení a to za pomoci speciálních pomůcek jako jsou piktogramy, komunikační počítačové programya další alternativní způsoby komunikace.Činnost probíhá ve strukturovaném prostředí, kde každá prováděná činnost má své místo (odpočinková část, pracovní místo, arteterapeutická část). Rozvoj sebe-obsluhy a vedení k samostatnosti.
Činnosti jsou realizovány dle individuálního rozvrhu.